sábado, 2 de mayo de 2009

CREACIÓ D’UNA PROPOSTA D’ÚS EDUCATIU DEL PROGRAMA KID PIX:

- Concretar el curs al qual s’adreça la proposta:
S’adreça a infants de P-5 pel fet que s’ha d’entendre les parts del cos escrites, és a dir han de saber llegir o saber interpretar bé els noms de cada part (és a dir, poden veure la paraula "ORELLES" i saber per la seva longitud i forma de les lletres que s'adreça a les orelles). 

- Concreció de les competències/capacitats que s’ajudaran a desenvolupar en aquesta proposta:
1. Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma, atès que l’infant fa la tasca individualment i ha de ser ell qui decideixi, després que el mestre li doni una pauta sobre com fer l’activitat.
2. Aprendre a pensar i a comunicar, ja que l’infant haurà de ser capaç d’elaborar explicacions i arguments de com ha fet l’activitat i així comunicar-ho al mestre o als altres companys.

- Breu definició dels objectius que es pensen aconseguir amb el seu ús:
Volem aconseguir que sàpiguen les diferents parts del cos de dos tipus de felins (com són el gat i el lleó). Al mateix temps volem que vegin que tots els felins tenen unes parts en comú i unes característiques similars.

- Detallar fins de quina/es àrees curriculars s’emmarca:
El trobem emmarcat dintre l’àrea de descoberta de l’entorn ja que s’han de fixar en animals que formen part del seu entorn i algun altre animal d’entorn més directe, també volem que apreciïn les diferències respecte els felins i les altres classes d’animals.
També el trobem emmarcat dintre de l’àrea de comunicació i llenguatge ja que treballen la lectura, la comunicació que hi pugui haver entre els altres companys i el diàleg que es pot establir entre l’alumne i el mestre (que serà amb qui comentarà els resultats).

- Concreció de la seqüència de treball:

Hem de partir de sessions anteriors on ja s’han hagut de treballar els animals, sobretot els felins i més concret el gat i el lleó. Aquesta activitat podria ser una espècie d’avaluació per veure si han assolit bé les parts del cos dels felins i els coneixements sobre ells, així doncs, podria ser una activitat final d’un projecte de treball sobre els felins.
Primerament el mestre explicaria als alumnes què és el que han de fer (aquesta activitat s’ha de fer davant de l’ordinador on els infants han de completar l’activitat amb les fletxes corresponents). L’activitat consisteix en relacionar les parts dels cos que es troben al centre de la fitxa amb les parts del cos que tinguin cadascun dels felins de la imatge.

- Elaboració dels materials que caldrà utilitzar per a dur a terme la proposta:
Per dur a terme la proposta s’han d’utilitzar els següents materials: cal un ordinador on hi hagi instal·lat el programa Kid Pix i els coneixement previs de l’infant per poder relacionar cada part del cos que s’indica amb el nom amb la part corresponent de cada felí.


Realitzat per: Carla Rosés, Sara Santiago i Sònia Sánchez

No hay comentarios:

Publicar un comentario